Eesti on elektriautode omamiseks parim koht
Mario Kadastik, kes on Eesti esimese Tesla elektriauto omanik ning Toomas Arike, kellele kuulub kaks ühena esimestest Eestisse jõudnud Tesladest, lõid autorendifirma, kust alates aprilli algusest saab nende Tesla elektriautosid ka sõiduks rentida. Rentimise võimalust pakutakse nii eraisikutele kui firmadele, lühi- ja pikaajaliselt ning vastavalt kliendi soovile nii koos juhiga kui ka ilma.
Algatus elektriautode rentimiseks tuli rahva suurest huvist ning esialgu plaanitakse välja rentida kahte autot. Konkureerima hakatakse pigem sport- ja luksusautode rendifirmadega, aga selles vallas saab Tesla rentimise hind kindlasti olema Euroopa odavaim.
Autode arvu on plaanis peatselt suurendada ja ehk firmat laiendada ka välismaale, milleks Tesla oma peatselt valmiv üle-Euroopaline elektriautode laadijate võrgustik annab suurepärased võimalused.
Loe Tesla elektriautode rentimisest pikemalt SIIT.
Tesla elektriautode rentimise võimalus nüüd ka Eestis
Glen Pilvre soetas endale Nissan Leaf´ii ning tal jätkub autole vaid kiidusõnu. Ta on vaimustusest ülimast funktsionaalsusest – elektriautosid võiks tema meelest nimetada isegi nutiautodeks, mis edastavad juhile tavaautoga võrreldes kordades rohkem kasulikku informatsiooni. Loomulikult ei saa üle ega ümber ka elektriautode säästlikkusest hilisemas kasutuses: nii näiteks kulus tal 1200 km läbimiseks 27 eurot. Võrreldes tavaautoga oleks sama vahemaa läbimiseks kulunud ca 160 eurot.
Intervjuus kummutab Glen ka paar levinud müüti. Nii ei ole elektriautode omamiseks ja laadimiseks vaja oma garaaźi või maja. Glen elab nimelt tavalises mitmekorruselises korterimajas ning elektriauto laadimiseks on paigaldatud elektrikapp maja seinale. Väga mugava funktsioonina saab pidevalt internetiga ühendatud Leaf´i laadima panna kaugjuhtimiselt - otse arvutist või vastava rakendusega mobiiltelefonist.
Loe pikemat intervjuud Glen Pilvre kogemustest elektriautoga SIIT.
Eesti esimene elektriauto Tesla Model S võeti arvele 2013. aasta detsembrikuus
Eesti esimene Tesla Model S elektriauto võeti Mustamäel asuvas Maanteameti Liiklusregistri Tallinna büroos arvele 2013. aasta 3. detsembril. Model S´i toodab Tesla Motors ning esmakordselt tutvustati seda elektriautot 2009. aastal Frankfurt´is toimunud autonäitusel. Klientidele tarniti esimesed Model S elektriautod 2012. aasta juunikuus ning Tesla elektriautode müüki Euroopas alustati 2013. aasta augustikuus.
Kuna tegu oli esimese Model S elektriautoga Eestis, siis oli ka selle soetamise ja arvelevõtmise protsess veidi keerulisem. Asjade kiirendamiseks hankis Eesti esimese Tesla Model S omanik Mario Kadastik Tesla käest CoC (Certificate of Conformity – vastavustunnistus), mille alusel Maanteeamet vormistas tüübikinnituse Tänu sellele oli elektriauto arvelevõtmine hiljem vaid formaalsus.
oe eksklusiivintervjuud Eesti esimese Tesla Model S elektriauto omaniku Mario Kadastikuga just sellise auto ostmise otsusest ja ostmise protsessist SIIT.
BMW elektriautosid saab nüüd juhtida ka nutikellast
Teada on, et Samsung on aktiivselt otsinud oma nutikellade jaoks nö. killer-rakendusi, mis muudaksid nutikellade kasutamise veelgi populaarsemaks. Nii on ühe uue lahendusena turule jõudnud koostöös BMW-ga välja töötatud rakendus, mis võimaldab Samsung nutikellast Gear S juhtida BMW elektriautode funktsioone. Siiski ei ole siin tegu elektriautode endi juhtimisega – rooli keeramise ja pedaalidele vajutamisega. Küll aga saab uue rakenduse abil avada ja sulgeda BMW elektriautode aknaid ja uksi, saata sõidujuhiseid elektriauto navigatsioonisüsteemile jne. Mugavaks on ka auto leidmise suures parklas – nimelt saab Samsung nutikella rakenduse abil panna auto signaali andma, et selliselt oma asukohast peremehele mugavalt märku anda.
Videot BMW elektriautode funktsioonide juhtimisest nutikella Samsung Gear S rakenduse abil saab vaadata SIIN.
Ning kui sul on küll juba olemas BMW elektriauto, aga puudub veel Samsung´i nutikell Gear S, siis saad selle lihtsa vaevaga soetada
SIIN.
Elektriautode kallim hind teeb end hilisemas kasutuses kuhjaga tasa
On teada, et elektriautode soetamine võib olla tavaauto ostust keerulisem protsess. Nii on näiteks Tesla Model S elektriautode ostmiseks vaja peale selle tellimist Tesla Motors´i kodulehelt tasuda 2000 euro suurune deposiit, peale mida läheb auto tootmisjärjekorda. Ning 100%-line ettemaks tuleb ära maksta ca 30 päeva enne auto valmimist. Keeruliseks teebki protsessi asjaolu, et kuna liisingulepinguks on nõutav Eestis arvelevõetud ja Eesti registreerimismärgiga auto, siis ongi ainus võimalus raha ise ära maksta ning elektriauto seejärel siin arvele võtta.
Elektriauto hind on tavalisest kallim, aga oma soetamismaksumuse teeb ta hilisemas kasutuses kuhjaga tasa ja enamgi veel. Kui olemasolevast rahast tuleb puudus, aga on olemas näiteks kinnisvara, siis tasuks kaaluda hüpoteeklaenu võtmist. Silmas saab pidada ka seda, et elektriautode ostmine kvalifitseerub KredEx-i toetuse alla - pärast elektriauto eest tasumist saab esitada väljamaksetaotluse, mille käigus maksab KredEx 18 000 eurot tagasi.
Tutvu soodsate hüpoteeklaenu tingimustega SIIN.
Alates 2015. aasta 1. maist on Tallinnas elektriautoga lubatud sõita ka bussiradadel
Riigikogus kinnitati Liiklusseaduse muudatus, mis lubab alates 1. maist ühissõidukiradadele sõitma ka elektriautod. Muudatuse eesmärgiks on propageerida keskkonnasõbralikke lahendusi ka liikluses ning selle tingis asjaolu, et tipptundidel on bussirajad tihti alakasutatud. Kuigi kõigist Eestis registreeritud sõidukitest on elektriautosid vaid ca 0,12%, aitab nende bussiradadele lubamine kaasa ka sellele, et Tallinn tõesti vääriks Euroopa rohelise pealinna tiitlit. Jalgrataste ja mopeedide bussiradadele sõitmise lubamine jääb ka edaspidiselt teeomaniku ehk kohaliku omavalitsuse otsustada ning need otsused peavad lähtuma nii ohutuse kui ka liikluse sujuvuse tagamise seisukohast.
Loomulikult on selline muudatus Liiklusseaduses igati tervitatav, paraku – nagu ka iga teise seaduse puhul – võib ka siin ette tulla vaidlusi selle tõlgendamisel. Sel juhul pöördu oma ala spetsialistide poole ja anna asi lahendamiseks õigusbüroo Progressor professionaalsete juristide kätte.
Vaata lisa SIIT
.
Henes Broon laste elektriliauto – tõeline maiuspala väiksele autofanaatikule
Võid sirvida Henes Broon´i kataloogi päris tükk aega, adumata seejuures, et sealt vastuvaatavate luksusautode näol on tegu tegelikult laste elektriautodega. Me räägime siin tippklassi amortisaatoritest ja ketaspiduritest. Samuti on neil olemas pagasiruum ning funktsioneerivad esi-, suuna-, piduri- ja tagatuled ning analoogselt pärisautodega avanevad uksed. Salongi ehivad uhked ehtsast nahast istmed, MP3-mängija ja kõrgtehnoloogiline helisüsteem. Uhkematel mudelitel on olemas ka eemaldatav Android tahvelarvuti, mis dubleerib auto armatuurlauda.
Samuti on tahvel arvutis saadaval simulatsiooniprogramm, mis lastele autojuhtimist õpetab, võimaldades teha ekraanil võidusõitu didgitaalsete autodega. Autodel on ka Bluetooth´i abil opereeritav kaugjuhtimispult. See on mõeldud kasutamiseks lapsevanematele juhuks, kui väikesed autojuhid rooli taga ülemäära uljaks peaksid minema.
Loe Henes Broon laste elektriautodest lisa ja vaata pilte SIIT
.
Palju lõbu Porsche 904 Carrera GTS laste elektriautoga
Porsche laste elektriauto teeb väikese autofanaatiku unistused teoks.
Saksamaal ainult parimatest materjalidest käsitööna valminud väikesed Porsche laste elektriautod dubleerivad oma täiskasvanutele mõeldud originaale täielikult. Sel on spetsiaalsest kummimaterjalist valmistatud rehvid, digitaalse käiguvahetusega edasi- ja tagurpidikäik ning selle tippkiirus ulatub kuni 4 km/h. Oma 115 x 60 x 40 cm mõõtudega on see hästi sobilik ringirallimiseks 3-5 aastastele põnnidele.
Porche 904 Carrera GTS mudeli laste elektriautol on eemaldatav katus, tuled põlevad täpselt nagu suurel pärisautolgi ning tänu väga heale juhitavusele on sellega võimalik teha ka keeruliste manöövritega vigursõitu.
Saadaval on nii miniatuurne Porsche 904 Carrera GTS mudeli laste elektriauto, kui ka Porsche 356 Speedster ja Porsche 550 Spyder mudelite laste elektriautod.
Vaata videosid väikeste autofanaatikute lõbutsemisest Porsche 904 Carrera GTS mudeli laste elektriautoga SIIT
.
2015. aasta parimad laste elektriautod
1. Fisher-Price Power Wheels Hot Wheels Kawasaki KFX
Valikus on must ja valge, kroomivärvi, roheline, Hot Wheels-, Barbie- või ninjakilpkonnade stiilis mudelid. Võimalik aretada kuni 8 km/h-st kiirust ning neil on kaasas 12-voldine laadija.
2. Fisher-Price Disney Frozen Jeep Wrangler
Lumekuninganna lööb endiselt lained ja nii ka kõik selleteemalised esemed. Seega saab see imeilus laste elektriauto kindlasti kõigi väikeste tüdrukute lemmikuks. See päris dźiibi välimusega sõiduk mahutab ka kahte last ning tänu laiadele ratastele saab sõita ka maastikul.
3. Fisher-Price Power Wheels Lil Quad
Ilmselt kõige nunnum laste elektriauto. Käivitub ühe nupuvajutusega ja aretab kiirust kuni 4 km/h.
4. Fisher-Price Power Wheels Barbie Kawasaki KFX koos Monster Traction funktsiooniga
Ka Barbie-teema on väga populaarne. See laste elektriauto sõidab kuni 8 km/h ja tagurpidikäigul kuni 4 km/h.
5. Razor Dune Buggy
Väike kartauto taoline lemmik lõbusateks rallisõitudeks.
Loe ka teistest 2015. aasta parimate laste elektriautode top 10-ne mudelitest lisa ja vaata pilte SIIT
.
Prantsusmaal on 14-aastastel lastel lubatud sõita tillukese Renault Twizy elektriautoga
14-aastane ei ole tavaliselt kuigi tore olla. Omades uustulnuka staatust keskkoolis asud sa sotsiaalse „toiduahela“ kõige alumises otsas ning kuhugile mugavamalt liikumiseks pead paluma küüti teistelt. Seda sel juhul, kui elad väljaspool Prantsusmaad. Kui oled piisavalt õnnelik Prantsusmaal elav 14-aastane, siis laheneb nüüd vähemalt üks teismeea probleemidest lihtsamalt – uut $7600 maksvat Renault Twizy väikeautot saavad seaduslikult juhtida ka 14-aastased.
Renault Twizy on armsa välimusega kaheistmeline väike elektriauto, mis on mõeldud turvalisemaks alternatiiviks jalgratastele ja motorolleritele, pakkudes seejuures kõiki väikeauto funktsioone ja mugavusi. Sel on 13-hobujõuline elektrimootor, turvapadjad, turvavööd, esituled, suunatuled - kõik need asjad, mis tavaliselgi autol - ning seejuures on sel teiste väikeautodega võrreldes ka väga soodne hind.
Loe Renault Twizy´st rohkem ja vaata pilte SIIT
.